
Support for ProHosting
- Vanlige spørsmål
-
Hva er ProHosting?
Vår ProHosting tjeneste utfases 10.10.2023.
ProHosting er vår hostingtjeneste basert på Citrix-plattform. Løsningen består av et virtuelt skrivebord med tilgang til våre produkter (basert på abonnement), Microsoft Office 365 og Exchange epost-hosting.Citrix-tilgang gir en fleksibel arbeidsplass hvor man kan benytte løsningen uavhengig av arbeidsstasjon eller fysisk arbeidssted. Det er også støtte for Mac og Linux.
Løsningen leveres til din PC i form av et Citrix skrivebord med ekstra innlogging for sikkerhet, og drives av et antall virtuelle Windows-systemer, som tar back-up av din data. Sikkerheten inneholder effektiv brannmur, antivirus-systemer og antispam. Hele systemet driftes i et sertifisert hostingsenter.Wolters Kluwer Norge håndterer driften av løsningen i nært samarbeid med vår partner IT Forum. Driften inneholder:
- Løpende installasjon og oppdateringer av alle programmer til de nyeste versjoner.
- Løpende sikkerhetskopiering.
- Løpende overvåkning og skalering av ytelse og kapasiteter.
For å benytte løsningen behøver du kun:
- Windows-PC med antivirus beskyttelse. Mac eller Linux kan også benyttes.
- Internett med god hastighet.Vi anbefaler bredbånd med minst 2048/512 kbit/s.
- Printer og evt. skanner etter eget valg.
-
Jeg ønsker å lese brev som er sendt ut med informasjon om at ProHosting som plattform avvikles 10. oktober 2023
Brev datert 8. juni 2022
Kjære kunde,
ProHosting og dine programmer Skatt og Årsavslutning blir i oktober 2022 oppgradert til Capego Årsoppgjør, vår nye skybaserte løsning
Som følge av Skatteetatens endring «Fra Skjema til Tema», vil vi fra 2023 (inntektsåret 2022), kun støtte skattemeldingen for enkeltpersonforetak og fysiske personer i Capego Årsoppgjør. For å levere disse skattemeldingene, må du ta i bruk Capego Årsoppgjør.
Du beholder tilgang på ProHosting som plattform til den avvikles 10. oktober 2023. Vi tar kontakt i løpet av våren 2023 for å avtale videre om din avvikling fra ProHosting.
Du beholder tilgangen til Skatt og Årsavslutning ut 2023. Skattemeldinger for andre enn enkeltpersonforetak og juridiske personer kan håndteres i begge løsninger i 2023 (inntektsåret 2022). Fra 2024 (inntektsåret 2023), kan du kun bruke Capego Årsoppgjør, fordi Skatteetaten da har sluttet å ta imot skatteskjemaer.
Ved neste avtalefornyelse fra oktober 2022, vil din pris på Capego Årsoppgjør tilsvare prisen du betaler for ProHosting og programmene i dag, med ordinær årlig prisjustering.
I oktober får du tilsendt en lenke og brukeradgang til Capego Årsoppgjør. Våre vilkår for skytjenester finner du her: support.wolterskluwer.no (Vilkår/Cloud services).
Den 21. juni kl. 09-10, arrangerer vi et webinar, og den 22. juni kl. 09-10, et frokostseminar i våre lokaler i Oslo, for å vise løsningen og informere om veien videre.
Du trenger ikke foreta deg noe for å fortsette som kunde, men du må ta kontakt med oss innen 3 måneder før din avtale utløper dersom du ikke ønsker å bruke våre produkter lenger.
Mer informasjon om oppgraderingen finner du på vår support-nettside.
Fordeler med Capego Årsavslutning:
- Skybasert – Vi tar hånd om driften med oppdateringer, sikkerhet og backup
- Gjenkjennbart – Basert på dagens programmer med enkel oversikt over alle klienter
- Datamigrering – Klientfiler fra dagens programmer kan enkelt åpnes i Capego Årsoppgjør
- Innovasjon – Eksempelvis mulighet for periodisk avstemming og kvalitetssikring
- Fremtidssikret – Plattformen utvikles kontinuerlig med nye løsninger
Vi gleder oss til denne reisen til skyen sammen med deg!
-
Hva trenger jeg å gjøre for å avslutte løsningen med Prohosting?
I hovedtrekk må disse punktene utføres av våre kunder:
- Flytte epost hosting til ny hosting/leverandør
- Eksportere epost til fil-arkiv via Outlook
- Kopiere ut filer og mapper
- Capego
Klikk på lenkene for mer informasjon.
Merk at punkt 1 gjelder for de kunder som benytter vår epost-tjeneste.Vi kan bistå om ønskelig via fakturert konsulentbistand.
Fristen er 10. oktober, da tjenesten avvikles. Data'ene lagres i våre systemer i en måned utover fristen før det permanent slettes. Det vil i denne perioden være mulig å bestille uttrekk av data ved behov. Merk at dette faktureres.
Ta kontakt med oss på support@wolterskluwer.no ved spørsmål.