Behandling av personopplysninger ved support
Wolters Kluwer skal overholde de europeiske personvernreglene (GDPR) som også gjelder i Norge.
Wolters Kluwer behandler personopplysninger på dine vegne i det omfang som er nødvendig for å levere våre tjenester i henhold til de abonnementsavtaler vi har med våre kunder, f.eks. når vi lagrer data i skyen (Capego, finsit) eller når vi yter support, f.eks. ved at vi får oversendt en fil med personopplysninger, eller ved at vi ser personopplysninger ved bruk av TeamViewer eller Microsoft Hurtighjelp (QuickAssist). I disse tilfellene er du som kunde behandlingsansvarlig og vi er databehandler.
Alle våre medarbeidere som yter support har taushetsplikt og vi behandler personopplysninger som beskrevet i vår ”personvernerklæring support” som du kan lese ved å klikke her.
For generell informasjon om GDPR og hvordan du overholder forordningen i sin helhet, anbefaler vi Datatilsynets veiledninger.
Henvendelser om personvern
Dersom du har spørsmål eller henvendelser til oss som gjelder personvern, vennligst send en epost til:
Privacyofficer@wolterskluwer.no
Dersom du mener det i vår behandling av personopplysninger foreligger et alvorlig brudd på personvernet (privacy incident), vennligst send en e-post til:
Incident@wolterskluwer.no
(denne e-posten overvåkes 24/7)