Wolters Kluwer
    • Fjernsupport
    • Vilkår
      • Programvare
      • Generelle Vilkår - Cloud Services
        • General Terms
        • Appendix 1 Data Processing Agreement
        • Appendix 2 - Service Level Agreement (SLA)
        • Appendix 3 - Security Measures Description
    1. Hjem
    2. Produkter
    3. Revisjon
  • Meny
  • Hjem
  • Kurs
    • Generell informasjon
    • Kurspåmelding og innhold
  • Produkter
    • Capego Årsoppgjør
    • Capego Teamwork Standard
    • Capego SmartSign
    • finsit
    • Revisjon
    • Dokument
    • Bluewhale
    • Økonomianalyse
    • Årsavslutning
    • Konsern
    • Skatt
    • Byrå
    • ProHosting
  • Driftsmeldinger
    • Altinn
    • Capego
    • finsit
    • Digitale kurs - MultiNet
  • Nedlastinger
    • Capego Årsoppgjør - Teknisk informasjon
    • Siste versjoner
    • Planlagte versjoner
    • Generell installasjonsveiledning
  • Om support
    • Generell informasjon
    • Behandling av personopplysninger
    • Personvern og informasjonskapsler
  • Logg inn
    • Bluewhale
    • Capego SmartSign
    • Capego Teamwork
    • Finsit
  • Kontakt
Banner image

Support for Revisjon

Søk i manualene for Revisjon

  • Vanlige spørsmål

Hva er Revisjon?

Kvalitetssikring av revisjonsprosessen på en effektiv og fleksibel måte

  • Tilfredsstiller kravene i ISA
  • Transaksjonsanalyse
  • Risikostyrt revisjon

Jeg venter på ny årsversjon. Hva gjør jeg?

I påvente av ny årsversjon er det ikke noe i veien for å starte neste års revisjon i den revisjonsversjonen som er tilgjengelig.

Når ny årsversjon kommer, vil det komme informasjon om nyheter og endringer. Hvis noen av revisjonsområdene som foreløpig er utført er endret, bør man gå gjennom disse og eventuelt oppdatere informasjonen.

Ved overgang til nytt år bør man også vurdere å oppdatere linjeinndelingen, handlingsbank og dokumentmaler.

Kan man oppdatere til ny årsversjon dersom en ikke er ferdig med årets revisjon?

Når man oppdaterer til ny versjon, vil endringer slå igjennom. Dvs. at man vil få nye endringer inn i gamle filer. Hvis man skal ha kvalitetskontroll, kan det være misvisende ved at for eksempel grener i Planlegging er endret uten at man har vært gjennom disse på nytt.

Vi anbefaler derfor at det lages en PDF av hele revisjonen inkludert vedlegg/linker. Dette gjøres via menyen Fil => Skriv ut. Velg alle områder. Denne filen brukes som arkiv og som grunnlag for kvalitetskontroll. Det er først når man åpner en kunde fil i ny versjon at den konverteres.

Det kan derfor være lurt å gjennomføre overgang til nytt år slik at det etableres en ny fil for det inntektsåret.

Ny versjon - programmet lukker seg ved oppstart

I enkelte IT-miljø vil oppdatering til ny versjon kunne medføre programstopp. Dette kan skje dersom Lisenshåndtereren er installert på et nettverksdrev. Lisenshåndtereren får ikke tilgang til å opprette fil på brukerens lokale profil som følge av manglende skriverettighet. Intern sikkerhetspolicy bør oppdateres slik at programmet kan operere over nettverksdrev. Kontakt IT-leverandør/administrator for endring på tilganger og rettigheter.

Hvordan tar jeg i bruk funksjonen transaksjonsanalyse?

For å kunne bruke transaksjonsanalyse i Revisjon må man importere alle transaksjonene i hovedboken. Dette gjøres ved å importere en SIE4 fil, SAF-t fil eller overføring fra Årsavslutning ved bruk av lyn-knappen om Årsavslutning har alle transaksjonene.

Se også vår guide i transaksjonsanalyse her.

Hva betyr varslene i programkontrollen?

Revisjon har en programkontroll som hjelper brukeren å avdekke forhold som ikke er adressert eller ferdig utarbeidet ihht. revisjonsplanen. Noen ganger kan det være vanskelig å finne igjen området der en har registrert en risiko som mangler tilhørende handling.

I første omgang kan det være lurt å se på siden «Oppsummeringsmemo for utført revisjon» under fanen Konklusjon.

Flere typiske varsler finner du omtalt her.

Hvordan kontakter jeg support, og hvordan sender jeg filer?

Dersom du:

  • Får en feilmelding
  • Finner en feil/bug i programmet
  • Har en kundefil som ikke vil lastes inn.
  • Har spørsmål til en funksjon

Da kan man enkelt kontakte support ved å trykke på fanen "Hjelp" og deretter "Send til support". Et nytt vindu kommer opp hvor man kan skrive hva problemet gjelder, samt legge til kundefil og loggfil ved behov.

Flere vanlige spørsmål
Les mindre
Nyheter

Versjonsnytt

Velkommen til en ny versjon av Revisjon!

De viktigste nyhetene er:

  • Ny funksjonalitet basert på endringene i ISA 315.
  • Flere alternativer i risikovurderingene
  • Økt sikkerhet

Les mer i nyhetsbrevet her.

16 January 2022 -
Tidligere Neste
Wolters Kluwer When you have to be right