Capego Årsoppgjør - Klientlisten

Oppdragsbehandlingen = Klientlisten

Her finner du alle klienter/selskaper, samt definerer oppsett og utfører oppdrag.

 

Merk:

  • Oppdragsbehandlingen er en egen del av Capego og er alltid åpen som en egen fane, slik at du når som helst kan få tilgang til klientlisten din for raskt å åpne en annen klient eller flere.
  • Oppdragsbehandlingen/Klientlisten er det første skjermbildet du kommer til når du logger deg på Capego Årsoppgjør.

image-20220909144500-1

Se bildet over og få forklaring på felter/funksjoner som er markert med nummer 1 - 5.

 

1. Søk blant alle klienter som er lagt inn i bedriftens database

  • Søk klient på navn eller organisasjonsnummer. Klikk på Enter eller Søke-knappen.
  • Privatmerkede klienter kommer ikke med i søket.
  • Du kan åpne klienter der du har rolle som Ansvarlig eller Utførende.
  • Systemadministrator kan åpne alle klienter og bytte klientansvarlig, f.eks. hvis den klientansvarlige ikke er tilgjengelig. 

image-20220909153549-3

  • Som Bruker kan du be om tilgang/adgang til en klient ved å klikke Forespørsel. Du kan legge inn en kommentar til forespørselen din.
  • Systemadministrator, som har rett til å legge til ansatte, vil motta et varsel.  
  • Når du sender en forespørsel, endres symbolet i tilgangskolonnen fra Forespørsel til Forespurt. Du vil deretter motta et varsel med status Godtatt eller Avvist. For andre medarbeidere oppdateres varselet slik at de ikke trenger å respondere på noe som allerede er håndtert av en kollega.

 

2. Søk raskt i klientlisten blant dine egne klienter

  • Søk klient på navn eller organisasjonsnummer. Klikk på Enter eller Søke-knappen.

 

3. Filtrere i klientlisten

  • Du kan filtrere på klienter som er aktive/Inaktive.
  • Som standard vises bare aktive klienter i klientlisten.
  • Nye klienter som opprettes blir automatisk aktive.
  • Dersom du vil deaktivere en klient, må du åpne klienten og endre innstillingen på klientkortet. 

4. Velg visning av kolonner i klientlisten

  • Marker med hake for visning av kolonner med klientdata og saker, f.eks. Årsavslutning og Skattemelding.

 

5. Favorittmarkere klienter

  • For å favorittmarkere en klient, klikk på stjernen helt til venstre for klienten i klientlisten.
  • Favorittklientene havner alltid øverst på klientlisten for rask tilgang når du jobber med dem.