Capego Årsoppgjør - Redigere WK-ID

Pålogging til Wolters Kluwers produktsfære med WK-ID (bruker-ID)

Innstillinger: Profil og Sikkerhet (passord, pålogging)

Tofaktorautentisering (multifaktorautentisering) 

 

Merk:

  • Som bruker i Capego Årsoppgjør kan du selv endre din WK-ID til en ny bruker/e-post.
  • Om du ikke lengre har tilgang til en tidligere ansatt, kan du be din Administrator om hjelp. Med rolle Administrator så kan du deaktivere og fjerne en bruker. Kontakt support om Administrator har sluttet og ikke lengre har tilgang til sin e-post.
  • En WK-ID er nødvendig for pålogging til Wolters Kluwers produktsfære. Det kan sammenlignes med å ha en Google-konto eller en Apple-ID. Din WK-ID gir deg mulighet til å logge inn på alle Capego-produkter som du abonnerer på med samme brukernavn og passord. 
  • Brukers WK-ID (e-postadresse), må være unik i Oppdragsbehandlingen. Dvs. at samme e-postadresse kan ikke benyttes på flere brukere.
  • Les her for å opprette en WK-ID.
  • Vi har ennå ikke lagt til rette for pålogging med Bank-ID i Norge.

 

Arbeidsgang

image-20220704112928-6

  • Logg inn og velg fanen "Security"

image-20220704113011-7

  • Klikk på + tegnet (Ny-knappen) under e-postadresser for å legge til ny WK-ID

image-20220908184259-1

  • Legg inn din nye e-postadresse

image-20220704112348-3

  • Du kan nå se at status for e-post "test@test.no" er satt til "pending validation" (oransje felt i bildet nedenfor). Det betyr at du som bruker vil motta en e-post til den adressen du nettopp la til. I denne e-posten må du klikke på en lenke for å validere e-postadressen. Du vil også motta en e-post på den gamle e-postadressen med informasjon om at en ny e-postadresse er lagt til.

image-20220704112515-4

  • Når ny WK-ID er validert, kan du velge om den nye eller den gamle e-postadressen skal være aktiv.
  • Du kan også velge å slette din gamle WK-ID.